Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

ΟΛΜΕ: Οδηγίες για την αντιμετώπιση περίπτωσης κλήσης διευθυντών ή άλλων εκπαιδευτικών σε προκαταρκτική εξέταση για τις καταλήψεις


Σας αποστέλλουμε δείγματα υπομνημάτων και σχετικές οδηγίες για την αντιμετώπιση της περίπτωσης κλήσης διευθυντών ή άλλων εκπαιδευτικών σε προκαταρκτική εξέταση για τις καταλήψεις.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΚΑΤΑΡΤΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
Δεδομένης της εκτίμησής μας ότι αντιμετωπίζουμε μια προσπάθεια τρομοκράτησης της σχολικής κοινότητας και ποινικής καταστολής του πανεκπαιδευτικού κινήματος, θεωρούμε κρίσιμη την ενιαία και συλλογικά αποφασιστική απάντηση από μέρους μας.
Υπό αυτή την έννοια, είναι απαραίτητο να δηλώσουμε την έντονη αποδοκιμασία μας στην ανάμειξη των διωκτικών αρχών (εισαγγελίας και αστυνομίας) στη σχολική ζωή και δράση.   Περαιτέρω:
1. Αρνούμαστε να καταθέσουμε κατόπιν προφορικής τηλεφωνικής κλήσης. Απαιτούμε να μας σταλεί έγγραφη κλήση με τα στοιχεία που ορίζει ο Νόμος. Κάθε προφορική κλήτευση είναι παράνομη και διευκολύνει μεθοδεύσεις.
2. Καταθέτουμε το έγγραφο υπόμνημα (ακολουθεί), με τη δήλωση ότι σε αυτό εμπεριέχονται όλα όσα γνωρίζουμε για την επίδικη υπόθεση και αρνούμαστε να προσθέσουμε περισσότερα (αφού ότι γνωρίζουμε και επιθυμούμε να καταθέσουμε περιλαμβάνεται σ’ αυτό).
3. Στην περίπτωση παρά ταύτα ερωτήσεων του τύπου «κόμματα που υποκίνησαν τις καταλήψεις», «εγκρίνετε ή όχι τις καταλήψεις», «αιτήματα των μαθητών», απαντάμε αποφασιστικά ότι:  Αυτού του τύπου οι ερωτήσεις δεν αφορούν εγκληματικές πράξεις αλλά πολιτικά φρονήματα. Η ενασχόληση της αστυνομίας και των δικαστικών αρχών με το πολιτικό φρόνημα, απαγορεύεται από το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους, ήδη από τη μεταπολίτευση. Έχω άποψη και για τις καταλήψεις και για όλα τα ζητήματα της παιδείας, την οποία καταθέτω, όπως οφείλω, στους κόλπους της σχολικής κοινότητας και όχι στις παντελώς αναρμόδιες διωκτικές αρχές.
4. Αρνούμαστε να σχολιάσουμε τη στάση (π.χ. ενθαρρυντική ή μη έναντι των καταλήψεων) άλλων καθηγητών, διευθυντών, γονέων κλπ.  Σύμφωνα με την Ποινική Δικονομία, οι κρίσεις  και οι απόψεις εν γένει, δεν επιτρέπεται να αποτελούν στοιχείο οποιασδήποτε κατάθεσης.   Πολύ περισσότερο, στην παρούσα περίπτωση, οι κρίσεις μας για τη στάση άλλων μελών της σχολικής κοινότητας, αποτελούν έκφραση του φρονήματος  μας, και αρνούμαστε, νόμιμα,  να τις καταθέσουμε στην αστυνομία (στο πλαίσιο που αναφέραμε και στο σημείο «3»).
5. Στο ίδιο παραπάνω πλαίσιο, αρνούμαστε την κατάθεση στοιχείων σχετικών με τις διαδικασίες  διά των οποίων οι μαθητές αποφάσισαν τη συμμετοχή τους στην κατάληψη του σχολείου τους (πλειοψηφίες – μειοψηφίες, απόψεις μαθητών κλπ) διότι αφορούν την έκφραση του φρονήματος των μαθητών. Νομιμοποιείται μόνο η κατάθεση της πληροφορίας ότι αποφάσισαν δημοκρατικά και συμμετείχε το σχολείο.
6. Στις καταλήψεις συμμετείχε όλο το σχολείο με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, χωρίς την ύπαρξη «αρχηγών, υποκινητών, επί κεφαλής»κλπ.  Υπό αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές που είχαν προηγουμένως  εκλεγεί στα Δεκαπενταμελή, δεν είχαν ειδικό ή ηγετικό ρόλο στις καταλήψεις, Συνεπώς αρνούμαστε να καταθέσουμε τα ονόματά τους διότι δεν αφορούν την υπόθεση για την οποία έχουμε κληθεί  και δεν υποχρεούμαστε να καταθέσουμε, παρά μόνο γι’ αυτό που έχουμε κληθεί.









ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ …………………….
(Διά του Αστυνομικού Τμήματος ……………………………………)

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Των….

Κε Εισαγγελέα,
Σε ότι αφορά την προκαταρτική εξέταση που παραγγείλατε προκειμένου να διερευνηθεί η τυχόν διάπραξη ποινικών αδικημάτων, καθώς και η ύπαρξη τυχόν ποινικών ευθυνών προσώπων – διευθυντών σχολείων, καθηγητών, γονέων ή μαθητών – κατά το διάστημα των μαθητικών καταλήψεων του φθινοπώρου του 2008 , επαγόμεθα τα ακόλουθα:
Οφείλουμε κατ’ αρχήν να επισημάνουμε την κοινή μας εκτίμηση, ότι η εμπλοκή των διωκτικών αρχών στα ζητήματα που αφορούν την παιδεία, πολλώ δε μάλλον το σχολείο, αποτελεί ενέργεια άστοχη, απρόσφορη, άδικη και επικίνδυνη. Άστοχη διότι, τα εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλοι  οι  παράγοντες της σχολικής «κοινωνίας» (μαθητές, καθηγητές, διευθυντές και γονείς), όπως η εντεινόμενη υποχρηματοδότηση, τα τεράστια προβλήματα σε υλικοτεχνική υποδομή,  η τάση προς ιδιωτικοποίηση, η συνεχής εξεταστική εντατικοποίηση ταυτόχρονα με τις ελλείψεις ακόμη και βιβλίων κ.ά., οφείλονται σε πράξεις και παραλήψεις της πολιτείας, η οποία,  θα έπρεπε, τουλάχιστον, να κινηθεί προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων, αντί να ερευνά τους «ενόχους» που τα αναδεικνύουν. Απρόσφορη διότι, όπως απέδειξε και το προηγούμενο της  ποινικοποίησης των καταλήψεων του 1998, αλλά και του 2007, η προσπάθεια ποινικής αξιολόγησης της συμπεριφοράς οιουδήποτε από τους μαθητές, καθηγητές, διευθυντές ή γονείς, πολλώ δε μάλλον η προσπάθεια δημιουργίας σχέσεων δυσπιστίας μεταξύ τους, με την ασκούμενη πίεση προς όλους να ενοχοποιήσουν αλλήλους, δεν θα οδηγήσει στο παραμικρό αποτέλεσμα. Η ενότητα και η αλληλεγγύη μεταξύ μας, είναι περισσότερο από δεδομένη. Άδικη, διότι αντιτίθεται στο κοινό περί δικαίου αίσθημα, το οποίο, υποχρεωτικά, θα πρέπει να αντανακλάται στις ενέργειες της Δικαιοσύνης. Η ποινικοποίηση των καταλήψεων του 1998, έχει ήδη αποτυπωθεί στην κοινωνική συνείδηση, με την απαξιωτική λέξη «μαθητοδικεία». Επικίνδυνη τέλος, διότι εισάγει εκ νέου της δυνατότητα της εκάστοτε κυβέρνησης να καταστέλλει ποινικά τους κοινωνικοπολιτικούς αγώνες και μάλιστα ανήλικων μαθητών, κάθε φορά που αυτοί αντιδρούν συλλογικά στην ασκούμενη από αυτήν, πολιτική, που απαξιώνει το σχολείο τους. Επικίνδυνη επιπλέον διότι ποινικοποιεί την αλληλεγγύη των γονέων στα παιδιά τους, το σεβασμό των καθηγητών στους μαθητές τους,  και τον σεβασμό των διευθυντών στους μαθητές, τους καθηγητές και τους γονείς. Επιχειρεί την απόσπαση του διευθυντή του σχολείου από την σχολική κοινότητα και την αναγόρευσή του σε «αστυνόμο» του σχολείου.  Επιχειρεί την τρομοκράτηση και την διαμόρφωση σχέσεων δυσπιστίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.
Κε Εισαγγελέα,
Οι εξ ημών γονείς, επιθυμούμε να φοιτούν καθημερινά τα παιδιά μας στο σχολείο. Και μάλιστα σε σχολείο δημόσιο και δωρεάν, το οποίο θα τα μορφώνει πλατιά, απελευθερώνοντας όλες τις δημιουργικές τους ικανότητες. Οι εξ ημών καθηγητές, θέλουμε να διδάσκουμε καθημερινά τα παιδιά που είναι και δικά μας παιδιά.  Οι δε εξ ημών διευθυντές, θέλουμε περισσότερο από τον καθένα, ένα σχολείο που λειτουργεί καθημερινά χωρίς προβλήματα και αγωνίες, είτε αυτές είναι οι καταλήψεις είτε τα επί μήνες αναμενόμενα βιβλία είτε τα ακατάλληλα κτίρια.
 Κάθε ένας από εμάς έχει εκπληρώσει στην εντέλεια τα καθήκοντα που έχει αναλάβει από την πολιτεία, την υπηρεσία του και εν τέλει τη συνείδησή του. Γεγονός του οποίου, είμεθα όλοι αυτόπτες μάρτυρες και διατεθειμένοι να το καταθέσουμε, οποτεδήποτε κληθούμε…
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΖΗΤΟΥΜΕ
Να απόσχετε από κάθε περαιτέρω δικονομική ενέργεια και
Να θέσετε με διάταξή σας, την υπόθεση στο αρχείο.
Αθήνα ……….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου