ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΝΩΣΗ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
Π.Ε. ΝΙΚΑΙΑΣ – ΠΕΙΡΑΙΑ ΝΙΚΑΙΑΣ – ΑΓ. Ι.
ΡΕΝΤΗ
ΚΑΛΕΣΜΑ
Αγαπητοί γονείς, Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Η σχολική χρονιά βρίσκεται πλέον στο
μέσον της και τα προβλήματα για τα οποία σας έχουμε ενημερώσει από την αρχή της
χρονιάς όχι μόνο δεν εξομαλύνθηκαν αλλά επιτείνονται διαρκώς. Η κρίση βαθαίνει,
ο λαός αιμορραγεί και η εκπαίδευση βρίσκεται σε οριακό σημείο. Η εκπαίδευση
γίνεται ακραία ταξική ενώ η κοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με την επιχείρηση
διάλυσης και εμπορευματικοποίησής της, με την οικοδόμηση του φτηνού κι
αυταρχικού σχολείου της αγοράς, τις κατηγοριοποιήσεις των σχολείων με τους πολλαπλούς
τύπους.
Το ρολόι γυρίζει δεκαετίες πίσω όταν
οι μαθητές και οι φοιτητές πλήρωναν για την εκπαίδευση τους ή καλύτερα
σταματούσαν το σχολείο γιατί δεν είχαν να πληρώσουν!!!
Οι συγχωνεύσεις των σχολείων και η
οικονομική ασφυξία των σχολικών επιτροπών οδηγούν σε πρωτοφανείς καταστάσεις.
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΕΝΑΖΟΥΝ! ΖΗΤΙΑΝΕΥΟΥΝ
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ!
Γνωρίζετε, τόσα χρόνια που βρίσκεστε
κοντά στα σχολεία, ότι τα οικονομικά τους ήταν πάντα φτωχά. Πολύ συχνά, και
πριν από την κρίση, οι γονείς έχουν βάλει το χέρι στην τσέπη για να
“υποστηρίξουν” τη «δωρεάν» παιδεία. Η πενιχρή κρατική χρηματοδότηση σήμερα έχει μειωθεί κατά 70%!!! Και δεν φτάνει
αυτό. Τα 60 εκ. € που δίνει η κυβέρνηση
για λειτουργικές δαπάνες των σχολείων σε όλη τη χώρα πηγαίνουν εξ ολοκλήρου για
την κάλυψη των λογαριασμών των ΔΕΚΟ και Φ.Α. και δε μένουν καθόλου χρήματα για
τις πραγματικές λειτουργικές δαπάνες των σχολείων (υλικοτεχνική υποδομή,
φωτοτυπικό χαρτί, έξοδα για την υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου κλπ).
ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Οι περίφημες δεσμεύσεις της χώρας
προς τους δανειστές προβλέπουν και περαιτέρω μείωση της χρηματοδότησης της
εκπαίδευσης. Καταλαβαίνετε ότι του χρόνου δεν θα υπάρχει τίποτα στο σχολείο. Θα το επιτρέψουμε;
Η κρατική επιχορήγηση δίνεται στους
Δήμους και αυτοί μέσω Σχολικών επιτροπών διαχειρίζονται το συνολικό ποσό.
Ουσιαστικά διαχειρίζονται τη φτώχεια και τη μιζέρια που επιβάλλει η κυβέρνηση
και η ΤΡΟΙΚΑ. Το αποτέλεσμα των πολιτικών της κυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) είναι
τα σχολεία να επαιτούν κυριολεκτικά για
χαρτί, αναλώσιμα υλικά και επισκευές βλαβών. Θα επιτρέψουμε να γίνονται οι
εκπαιδευτικοί ζητιάνοι για μια σακούλα σκουπιδιών, για μελάνι και χαρτί και τα
σχολεία των παιδιών μας να μαραζώνουν;
ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Υπάρχουν
σήμερα, στη μέση της σχολικής χρονιάς, πολλά κενά στην εκπαίδευση. Κενά σε
δασκάλους, κενά σε ειδικότητες (λείπουν εκπαιδευτικοί της δεύτερης ξένης
γλώσσας, όπως και της αγγλικής), τα
ολοήμερα υπολειτουργούν μόνο με δάσκαλο και χωρίς ειδικότητες μετατρέποντας τα
σε παιδοφυλακτήρια. Την
ίδια στιγμή η διεύθυνση ΠΕ Πειραιά έχει ζητήσει 50 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 139 αναπληρωτές μειωμένου
ωραρίου για την κάλυψη των κενών στα σχολεία. Το υπουργείο Παιδείας για τη
συμπλήρωση αυτών των κενών έστειλε 6
αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 16 ωρομίσθιους των 4 ωρών!
ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΑ: ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ
Δυστυχώς, τα κακά νέα συνεχίζονται.
Στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού αναφέρεται η πρόθεση της κυβέρνησης
να καταργήσει τη δωρεάν διανομή των σχολικών βιβλίων. Ήδη, με την έκδοση
Υπουργικής Απόφασης ορίζεται ποια βιβλία θα επαναχρησιμοποιούνται από την
επόμενη σχολική χρονιά. Τα βιβλία θα
χρεώνονται στην οικογένεια και για να γράφει το παιδί πάνω τους, θα πρέπει η
οικογένεια να τα πληρώσει. Δωρεάν βιβλία λοιπόν, τίτλοι τέλους! Παιδεία για
λίγους κι εκλεκτούς! Θα το επιτρέψουμε;
ΣΥΧΓΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ – ΣΧΟΛΕΙΩΝ,
ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας έχει
δεσμευτεί με τα Μνημόνια για περαιτέρω μείωση του αριθμού των σχολικών μονάδων.
Ταυτόχρονα, ανακοινώνει ότι δεν υπάρχει ούτε μια πίστωση για πρόσληψη δασκάλου
μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Ήδη, φροντίζοντας το κράτος από τώρα για
τις νέες συγχωνεύσεις που ετοιμάζει, ζητάει από τους διευθυντές των σχολείων να
δηλώσουν κατ’ εκτίμηση πόσοι μαθητές χωρούν στις αίθουσες των σχολείων. Σε
αρκετές περιπτώσεις η κυβέρνηση προχωρεί σε συμπτύξεις τμημάτων σε σχολεία,
ακόμη και τώρα στη μέση της χρονιάς. Με τη νέα σχολική χρονιά η κυβέρνηση έχει
προγραμματίσει να σβήσει από το χάρτη 1500 περίπου σχολεία. Ίσως και το δικό
μας. Θα τους αφήσουμε;
ΑΥΞΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ
Θα γνωρίζετε ότι τα επόμενα χρόνια οι
διορισμοί στην εκπαίδευση θα είναι μηδενικοί, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει τεράστιο
κύμα συνταξιοδοτήσεων. Επίσης, οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί (αναπληρωτές) θα
μειωθούν από 15.000 που είναι φέτος, σε 2.000 του χρόνου. Είναι προφανές ότι
αυτοί οι 15.000 αναπληρωτές βρίσκονται σε σχολικές τάξεις και εργάζονται για να
καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, είναι οι δάσκαλοι των παιδιών μας.
Καταλαβαίνετε ότι με το μηδενισμό των διορισμών και των προσλήψεων δεν είναι
δυνατό να λειτουργήσουν τα σχολεία έστω με τους όρους που έχουμε γνωρίσει μέχρι
σήμερα. Με την πολιτική που ακολουθείται, οι καταργήσεις σχολείων και η αύξηση
του αριθμού των μαθητών θα δώσουν τη λύση στη μαθηματική αυτή εξίσωση, που
διαφορετικά δε λύνεται. Θα το δεχτούμε;
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Δεν έχουμε διαφωνίες
που αφορούν απλά τον τρόπο και τις τεχνικές εφαρμογής της αξιολόγησης. Λέμε συνολικά
ένα ξεκάθαρο «ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» γιατί
αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την επιβολή της αντικοινωνικής -
αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής, επιχειρεί την ιδεολογική χειραγώγηση
των εκπαιδευτικών, τη μείωση του μισθολογικού κόστους, την εργασιακή εξόντωση με τη σύνδεση αξιολόγησης – βαθμού -
μισθού, τις απολύσεις και την κατάργηση της σταθερής και μόνιμης δουλειάς και
τη γενίκευση της ελαστικής εργασίας. Είναι
το αντίστοιχο με τον ιδιωτικό τομέα, δηλαδή η κατάργηση των συλλογικών
συμβάσεων εργασίας και η επιβολή των ατομικών συμβάσεων. Η αξιολόγηση
των εκπαιδευτικών συνδυάζεται με την αξιολόγηση των σχολείων, κατηγοροποιώντας
τα σε «καλά» και «κακά» συνδέοντάς τα με την ανάλογη χρηματοδότηση και φυσικά
με την ανεύρεση των «καλοθελητών» χορηγών και ιδιωτών. Και τα δύο δημιουργούν
ένα εκπαιδευτικό υποταγμένο με σκυμμένο το κεφάλι, που δεν θα είναι παιδαγωγός,
που δε θα νοιάζεται για τη γνώση των μαθητών αλλά για το αν είναι συνεπής στα
υπηρεσιακά του καθήκοντα, όπως αυτά ορίζονται από τις μνημονιακές κυβερνήσεις.
Σε ένα «νέο» σχολείο βορά στην αγορά, με
τους γονείς να καλούνται ακόμη περισσότερο να βάζουν το χέρι πιο βαθιά στην
τσέπη για να διατηρήσουν το «δωρεάν δημόσιο σχολείο» ζωντανό. Θα το αφήσουμε
να συμβεί;
ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ;
Καλούμε
γονείς και εκπαιδευτικούς
να συζητήσουμε για όλα αυτά και να αναζητήσουμε από κοινού τρόπους δράσης για
την αντιμετώπιση της ζοφερής πραγματικότητας που μας περιμένει. Γιατί τα παιδιά
δεν πρέπει να πληρώσουν και άλλο αυτή την κρίση! Οι οικογένειες έχουν ήδη πληγεί δραματικά. Ελάτε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για
να προστατεύσουμε και να θωρακίσουμε το δημόσιο σχολείο και να το μετατρέψουμε
σε ασπίδα ελπίδας για το μέλλον των παιδιών, των εργαζόμενων, των ανέργων, του
τόπου.
Μάρτιος 2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου