Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 8ου Γυμνασίου Νίκαιας

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

ΚΑΜΜΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ - ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ 4ου - 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


Αγαπητοί γονείς,

Σας καλούμε σε έκτακτη γενική συνέλευση στις 14/3/2011 και ώρα 06:30 στο χώρο του σχολείου μας, για να συζητήσουμε το θέμα της συγχώνευσης των σχολείων.

Δεν μας έφταναν οι μειώσεις μισθών, συντάξεων, οι απολύσεις, η αύξηση των ορίων ηλικίας για συνταξιοδότηση, τώρα έρχονται και καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων που μόνο αρνητικές εξελίξεις όπως μάθαμε θα έχει για τη μόρφωση των παιδιών μας.

Μετά την κατάργηση του 28ου Δημοτικού σχολείου, ανακοινώθηκε από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. ΚΟΥΜΕΝΤΟ, η πρόταση για συγχώνευση του 4ου-8ου Γυμνασίου. Έτσι εξηγείται η αναστάτωση που δημιουργήθηκε πέρσι με την μείωση των τμημάτων του σχολείου μας, ώστε να έρθει σαν «ώριμο φρούτο» η ανάγκη της συγχώνευσης, αφού πρόκειται σύμφωνα με τα κριτήριά τους για μικρά σχολεία και άρα ασύμφορα να λειτουργούν.

Εμείς οι γονείς πού βλέπουμε τι είδους γνώση παίρνουν τα παιδιά μας, καταλαβαίνουμε πως θα είναι τα πράγματα με 30 παιδιά στο τμήμα. Με χαμηλόμισθους εκπαιδευτικούς. Με Οργανισμό Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ) καταργημένο. Με σοβαρά μειωμένο το εισόδημά μας και αδυναμία φροντιστηρίων όπου θα σπρώχνονται όλο και περισσότερα παιδιά. Με μειωμένη κατά 21% φέτος την επιχορήγηση για τα σχολεία, καταλαβαίνουμε σε τι κατάσταση θα είναι σε 1-2 χρόνια. Έτσι, θέλουν να σπρωχτούν και οι πιο δύσπιστοι στην ανάγκη για χρηματοδότηση από εξωτερικούς πόρους-χορηγίες.

Γι' αυτούς τους λόγους εμείς οι γονείς λέμε:

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ - ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ 15% ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

Με εκτίμηση
Το Διοικητικό Συμβούλιο

2 σχόλια:

  1. Μέχρι τη Δευτέρα 14/3 θα ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας τον κατάλογο των συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολικών μονάδων. Μετά από ατελείωτες συσκέψεις, παζαρέματα, "σβησίματα" και "γραψίματα", μετά από πιέσεις σε Διευθυντές Διευθύνσεων και Δημάρχους, χθες Πέμπτη 103, σε πολύωρη σύσκεψη το υπουργείο Παιδείας "έκλεισε" τον κατάλογο των συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολείων.


    Σήμερα Παρασκευή 11/3 θα γίνει η τελική έγκριση και μέχρι τη Δευτέρα 14/3 θα γίνει η ανακοίνωση.
    Σύμφωνα με πληροφορίες η δημοσίευση του καταλόγου των σχολείων που συγχωνεύονται από την εφημερίδα Επενδυτής του Σαββάτου που μας πέρασε δεν ήταν καθόλου τυχαία. Ανεξάρτητα από τις προθέσεις του συντάκτη που παρουσίασε μια αποκλειστικότητα, από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας έγινε ένα "πείραμα" για να μετρηθούν αντιδράσεις.
    Στα πλαίσια αυτά οφείλουμε να επισημάνουμε ορισμένα αξιοπερίεργα.

    Πρώτον, την περίοδο αυτή ορισμένοι θεώρησαν ότι μπορούν να "παίξουν" σε δύο ταμπλό στο θέμα των συγχωνεύσεων. Για παράδειγμα στο δήμο Ηλιούπολης, ο Δήμαρχος Βασίλης Βαλασόπουλος, στέλεχος του ΠΑΣΟκ, την προηγούμενη περίοδο ψήφισε 8 συγχωνεύσεις δημοτικών σχολείων και 4 συγχωνεύσεις γυμνασίων στην περιοχή. Αναδείχθηκε από τους πιο "πρόθυμους" δημάρχους όχι μόνο στο λεκανοπέδιο αλλά πανελλαδικά. Έτσι εισέπραξε την οργή των συμπολιτών του οι οποίοι τον αποδοκίμασαν μαζικά σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο. Ωστόσο την εβδομάδα αυτή σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου άλλαξε ξαφνικά απόφαση και δήλωσε ότι δεν δέχεται συγχωνεύσεις σχολείων στην περιοχή του. Υποχώρησε κάτω από τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των κατοίκων της Ηλιούπολης; Κατάλαβε ότι αφού το Υπουργείο έχει πάρει τις αποφάσεις του καλύτερα είναι να κάνει αυτός τον "αντάρτη"; Γνωρίζει κάτ άλλο;
    Από την άλλη στη Νέα Σμύρνη ενώ είναι γνωστό ότι το υπουργείο φέτος δεν περιλαμβάνει στα υπό συγχώνευση - κατάργηση σχολεία το Γυμνάσιο (8ο Ν. Σμύρνης) και το Λύκειο (7ο Ν. Σμύρνης) της Εστίας, κάποιοι φορείς κινητοποιούνται στο Δημαρχείο Ν. Σμύρνης, πιθανόν για να παρουσιάσουν τη μη συγχώνευση των σχολείων της Εστίας ως επιτυχία της πλειοψηφίας του Δήμου και του σημερινού Δημάρχου που υποστηρίχθηκε στις τελευταίες εκλογές από το ΠΑΣΟΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωστόσο αυτό είναι η μια μεριά, η δευτερεύουσα. Γιατί υπάρχει και η κύρια πλευρά που αφορά στους αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας ενάντια στις συγχωνεύσεις.
    Την προηγούμενη περίοδο η εκπαιδευτική κοινότητα, με τις ΕΛΜΕ, τους Συλλόγους Δασκάλων, τους Συλλόγους Γονέων και τα 15μελή έδωσαν από το ένα έως το άλλο άκρο της Ελλάδας σκληρές μάχες ενάντια στο κλείσιμο σχολικών μονάδων. Είναι φανερό ότι οι μάχες αυτές είχαν σε αρκετές περιπτώσεις αποτελέσματα όμως ήταν αναντίστοιχες του μεγέθους της επίθεσης του Υπουργείου Παιδείας. Είναι σίγουρο ότι οι φετινές συγχωνεύσεις είναι μόνο η αρχή. Το Υπουργείο Παιδείας έχει μια γνωστή τακτική : ξηλώνουμε λίγο το πουλόβερ και τον επόμενο και τον παρεπόμενο χρόνο τραβάμε το ξήλωμα μέχρι κάτω. Στα πλαίσια αυτά είναι φανερό ότι απαιτείται τώρα και το επόμενο χρονικό διάστημα ένταση του κοινού ενωτικού αγώνα εκπαιδευτικών – μαθητών – γονέων εναντίον των συγχωνεύσεων σχολείων που αποτελούν τμήμα και όχημα των περικοπών και της επιχείρησης για το φθηνό καλλικρατικό σχολείο.

    Γιατί είναι φανερό ότι με τις συγχωνεύσεις σχολείων το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει, εκτός των άλλων, να διαμορφώσει ένα νέο «σχολικό χάρτη», με μεγάλα «καλλικρατικά» σχολεία, όπου θα δοκιμαστούν και θα λειτουργούν τα νέα προγράμματα σύμφωνα με τις «τοπικές ιδιαιτερότητες» αλλά και με τις προτάσεις κάποιων χορηγών και στα οποία βέβαια οι γονείς θα βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη «δωρεάν» Παιδεία. Η όλη επιχείρηση «ντύνεται» με την αντικατάσταση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών από ένα μίνιμουμ «μετρήσιμων εκπαιδευτικών στόχων» (επεξεργασίας ΟΟΣΑ) καθώς και με την εισαγωγή της νέας τεχνολογίας στη σχολική εκπαίδευση, ενέργεια που δεν συνδέεται μόνο με επικοινωνιακές τακτικές και επιστροφή τμήματος των κονδυλίων στην αγορά αλλά κυρίως με την εξυπηρέτηση των προτεραιοτήτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με άλλα λόγια με την απόκτηση «δεξιοτήτων», δηλαδή επιφανειακών γνώσεων γύρω από τη «χρήση» της μητρικής γλώσσας, τις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία, και την «ικανότητα» Διά Βίου Μάθησης. Πρόκειται για τα πρώτα βήματα για το σπάσιμο του ενιαίου των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την προσαρμογή του σχολείου στη λογική των δεξιοτήτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή